+ Reply to Thread
Results 1 to 3 of 3

Thread: Jag hade aldrig trott att en enkel vattenskada

1. Jag hade aldrig trott att en enkel vattenskada

Jag hade aldrig trott att en enkel vattenskada i sovrummet skulle leda till en hel ommålning av hela lägenheten, men så blev det. Först var tanken bara att fixa väggen som blivit förstörd, men när snickaren ändå var där och öppnade upp, så insåg vi hur slitna alla väggar faktiskt var. Sen kom den klassiska: "När vi ändå håller på...". Och ja, där var vi. Vi bor i Bromma och det var helt ärligt svårt att hitta någon som både hade tid inom rimlig tid och som kändes seriös. Hade några konstiga möten med folk som gav pris på sms utan att ens komma och titta. Så till slut tog vi in hjälp från ett företag som en granne rekommenderade, och det gjorde hela skillnaden. De kom i tid, plastade in allt och var klara på två dagar. Men det var en jäkla resa innan vi hittade rätt folk, så jag tänkte kolla om fler haft liknande erfarenheter?

2. Känner igen det där! Vi bor i Järfälla och det var exakt samma sak här – vi började med att bara vilja fräscha upp köket, men sen gick det snabbt över till att ta hela övervåningen också. För oss var det helt avgörande att hitta någon som inte bara målade snyggt utan också förstod vad som funkar i äldre hus, med sprickor och gamla gipsskivor som gärna rör på sig. Vi var först inne på att ta någon billigare vi hittade via en annons, men det slutade med att vi avbröt efter en dag – personen verkade inte ens ha rätt verktyg med sig. Det var först när en kompis skickade oss vidare till det här företaget som allt lossnade. Dom var inte billigast, men dom höll tiderna, kom med bra råd och hade ett superrent arbetssätt. Vi behövde inte ens städa efteråt. Vi anlitade dem för målning bromma och det gick att boka smidigt genom den här sidan. Jag gillar att de har lokal känsla och att det inte kändes som någon stressad storfirma som bara vill bli klara fort. Tips: be alltid om referenser eller kolla om någon i området nyligen anlitat målare – det hjälpte oss massor.

3. Ibland slår det mig hur lätt det är att hamna i en situation där små beslut leder till mycket större förändringar än man först trott. Som när man bara skulle byta en dörrlist, och sen står där med halva hallen nedplockad. Det handlar kanske inte bara om renovering – mer om hur vi människor har svårt att sluta när vi väl börjat fixa. Något att tänka på nästa gång man går förbi färgavdelningen i byggvaruhuset "bara för att titta"...

+ Reply to Thread

Bookmarks