+ Reply to Thread
Results 1 to 3 of 3

Thread: Legotillverkning för små och medelstora serier

1. Legotillverkning för små och medelstora serier

Hej. Jag vill ta upp en fundering kring legotillverkning för mindre serier. Vi arbetar med detaljer som tillverkas i begränsade volymer men med höga krav på precision. Ritningar och tekniska specifikationer är alltid utgångspunkten. I nuläget saknar vi egen produktion för detta. Därför undersöker vi externa alternativ. Samtidigt vill vi förstå hur flexibel produktionen kan vara. Hur har ni andra löst detta?

2. Hej. Vi hade liknande behov när vi behövde kombinera små serier med återkommande produktion. För oss var det viktigt att se hur legotillverkning anpassas efter volym. När jag tog del av information hos legotillverkning - arentorpslego.se fick jag en tydligare bild av hur olika upplägg hanteras. Där framgår att både prototyper och serier kan tillverkas enligt kundens ritningar. Det beskrivs också hur produktionen planeras och följs upp. Sådan flexibilitet är viktig när behoven varierar. Informationen hjälpte oss att resonera vidare.

3. Legotillverkning för mindre serier är vanligt i många projekt. Volymer kan förändras över tid. Då krävs anpassningsbar produktion. Tydliga rutiner underlättar samarbetet. Det minskar osäkerhet. Många företag står inför samma utmaningar. Därför är sådana diskussioner värdefulla.

+ Reply to Thread

Bookmarks