- Forum
- Arcade Forum
- Vad är den bästa strategin för att öka konverteringarna på min webbplats?
-
Vad är den bästa strategin för att öka konverteringarna på min webbplats?
Jag har en bra mängd trafik till min webbplats, men när det gäller konverteringar (t.ex. försäljning eller leads) verkar det stå still. Jag har försökt med olika marknadsföringskanaler, men folk lämnar webbplatsen utan att göra ett köp eller fylla i formulär. Jag känner att min webbplats inte gör sitt jobb. Finns det några tips för att förbättra konverteringsgraden och få fler besökare att agera på sidan?
-
För att öka konverteringarna behöver du fokusera på användarupplevelsen på din webbplats. Gör den så enkel och snabb som möjligt, och se till att dina call-to-actions (CTA) är tydliga och lockande. En annan viktig sak är att optimera dina landningssidor – de måste vara relevanta för den trafik du får. Jag jobbade med https://a1media.se/ och de hjälpte mig att optimera både designen och innehållet på sidan för att göra den mer engagerande och konverterande. Testa olika alternativ och analysera resultaten noggrant.
-
För mig har en av de mest effektiva metoderna för att öka konverteringar varit att använda social proof – till exempel kundrecensioner eller case studies. Det bygger förtroende och gör besökarna mer benägna att agera. En annan viktig sak är att minska friktionen för användarna: gör det enkelt att navigera på sidan och undvik för många steg för att slutföra en handling. Det handlar om att skapa en smidig och trygg upplevelse, så att besökare känner sig bekväma att ta nästa steg.
-
Нещодавно спантеличив питання безпеки на дачі. Порадили звернутися до охоронної компанії Львова https://360view.com.ua/analogovi-ta-...osterezhennya/ , і знаєте, я не помилився. Діти допомогли вибрати комплект відеоспостереження, який ідеально підійшов під мої запити. Камери - просто вогонь: чіткість вдень і вночі відмінна, нічого не милує, навіть у погану погоду.