-
Keramiskt lackskydd: 12 månader eller 5 år – Hur tänker ni?
För er som investerar i lackskydd – föredrar ni att lägga en mindre summa oftare (Light), eller satsar ni hellre på Premium-paketet direkt för att slippa tänka på det de närmaste fem åren? Med tanke på Malmös blöta vintrar och vägsalt, tror ni att ett 5-årigt skydd verkligen håller måttet hela vägen, eller är det mer realistiskt med en årlig uppfräschning?
-
Jag föredrar att satsa på ett mer omfattande Premium-paket direkt, eftersom det ger ett bättre långsiktigt skydd och minskar behovet av frekvent underhåll. Samtidigt är jag realistisk – med Malmös blöta vintrar och vägsalt slits även ett starkt lackskydd över tid. Därför ser jag det som en kombination: ett Premium-skydd som bas, kompletterat med lättare uppfräschningar vid behov. Att lägga mindre summor oftare kan fungera, men kräver mer planering. För mig handlar det om balans mellan hållbarhet och underhåll. Vill man jämföra alternativ kan man kolla Biltvätt priser i Malmö hos Triangelns biltvätt för att hitta rätt nivå.
-
Jag håller med om Premium-paket som bas, eftersom starkare skydd verkligen gör skillnad över tid. Dock kräver Malmös klimat ändå regelbunden uppfräschning för att bibehålla både glans och hållbarhet.
-
Bra poäng kring balansen mellan långsiktigt skydd och löpande underhåll. Mindre behandlingar oftare kan fungera, men Premium ger tryggare grund, särskilt med tanke på väder, salt och slitage.